Het kan gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over onze hulp. U voelt zich niet respectvol behandeld. Of u bent ontevreden over de bereikbaarheid van het buurtteam of over de begeleiding die u krijgt. Wanneer u niet tevreden bent, willen we dat graag van u weten. U kunt dan een klacht indienen.
Hier leest u hoe Buurtteam Amsterdam omgaat met uw klacht.

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent en willen graag leren hoe wij het beter kunnen doen. Daarom hebben wij met elkaar afspraken gemaakt over hoe we omgaan met klachten.

In gesprek met elkaar

Als u ontevreden bent over de hulpverlening of een klacht heeft, kunt u dit in de eerste plaats aangeven bij uw buurtteammedewerker. De buurtteammedewerker gaat eerst zelf met u in gesprek. We onderzoeken wat er aan de hand is en kijken of u er samen uit kan komen.

Klacht indienen

Heeft het gesprek niet geholpen en blijft u ontevreden, dan kunt u een klacht indienen bij de buurtteamorganisatie waaronder het buurtteam valt. Dat kan per mail, telefonisch of met een brief. Onderaan deze pagina vindt u de contactgegevens van alle buurtteamorganisaties.

Om uw klacht in behandeling te nemen hebben wij het volgende nodig:

  • Naam, postcode, geboortedatum;
  • Telefoonnummer en/of e-mailadres;
  • Wat er gebeurd is, wanneer dit was en de naam van de persoon over wie de klacht gaat;
  • U mag ons natuurlijk ook laten weten wat u denkt dat een goede oplossing is.

U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. En verdere uitleg hoe wij omgaan met uw klacht. U hoort dan ook wie uw klacht gaat behandelen.

De klachtbehandelaar neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. Dit is de persoon die u helpt de klacht op de lossen. Samen zoeken we naar een oplossing.

Binnen 6 weken moet er een oplossing zijn voor uw klacht. Als er meer tijd nodig is dan laten wij u dit weten.

Heeft u geen klacht, maar wilt u ons wel een tip geven? Laat het ons dan ook weten.


Contact

U kunt uw klacht per mail, telefoon of per brief aan ons doorgeven.

Per mail
klachten@buurtteamamsterdamcentrum.nl

Telefonisch
020 557 33 38

Per brief
Buurtteam Amsterdam Centrum
t.a.v. de klachtencoördinator
Kloveniersburgwal 43
1011 JW Amsterdam